Tehyn väkivaltakampanja valtasi mainosnäytöt

Nyrkkisääntö-kampanjan mainoksia on kaupunkien keskustoissa ja suurimpien sairaaloiden läheisyydessä.

Kuvateksti
Nyrkkisääntö-kampanja näkyy esimerkiksi Musiikkitalon seinällä Helsingin keskustassa.
Kuva: Pia Hietamies

Tehyn Nyrkkisääntö-kampanja näkyy tästä päivästä alkaen ulkomainospaikoilla Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kuopiossa ja Oulussa. Helsingissä kampanja on nähtävissä muun muassa Musiikkitalon seinällä Pohjoismaiden suurimmalla led-mainosnäytöllä.

Nyrkkisääntö-kampanjan mainoksia on kaupunkien keskustoissa ja suurimpien sairaaloiden läheisyydessä.

”Kampanjalla halutaan vaikuttaa hyvinvointialueiden johtoon ja päättäjiin ja muistuttaa, että vastuu työn turvallisuudesta on työnantajalla ”, sanoo Tehyn viestintäpäällikkö Salla Rajala.

Mainos alkaa
Metropolian mainos.
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Metropolian mainos.
Mainos päättyy

Tehy muistuttaa tuoreessa tiedotteessaan, että Suomen lainsäädännössä on määritelty, miten työpaikalla on toimittava, kun työssä esiintyy väkivaltaa tai sen uhkaa. Työnantajan on tunnistettava ja selvitettävä väkivallan uhka ja arvioitava sen merkitys työntekijöille sekä tehtävä tarvittavat toimenpiteet väkivaltariskin pienentämiseksi ja ennaltaehkäisemiseksi.

Nyrkkisääntö-kampanja tekee tehyläisten työssään kohtaamaa väkivaltaa ja sen uhkaa näkyväksi. Tehyn kyselyn mukaan 69 prosenttia sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työntekijöistä on kokenut väkivaltaa tai sen uhkaa uransa aikana. Kolme neljästä kertoi, että heitä oli lyöty. Joka neljäs oli saanut tappouhkauksen.

Lue lisää:
Nyrkkisääntö-kampanjan sivut