Nyrkkisääntö-kampanja rohkaisi tehyläisiä ja herätteli työnantajia

Tehyn Nyrkkisääntö-kampanja on saanut laajalti huomiota sekä sosiaalisen mediassa että valtakunnallisissa ja paikallisissa medioissa.

Kuvateksti
Nyrkkisääntö-kampanja käynnistyi 2. lokakuuta 2023 kansainvälisenä väkivallan vastaisena päivänä.
Kuva: Pia Hietamies

Nyrkkisääntö-kampanja on tavoittanut yli 56 miljoonaa potentiaalista silmäparia sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa. 

Näkyvyydestä tekee Tehyn mukaan poikkeuksellisen se, että aihe on kiinnostanut mediaa aina tähän päivään saakka.

Kampanja puhutteli myös tehyläisiä. 

Mainos alkaa
Turvan mainos.
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Turvan mainos.
Mainos päättyy

"Jäsenet ovat rohkaistuneet ilmoittamaan kohtaamastaan työväkivallasta", sanoo Tehyn viestintäpäällikkö Salla Rajala

Lukuisat hoitoalalla työskentelevät ympäri Suomea ovat nimellään ja kuvallaan kertoneet kokemastaan väkivallasta sosiaalisen median postauksissa ja antaneet aiheesta haastatteluja.

Tehyn kyselystä käy ilmi, että jäsenistä 78 prosenttia uskaltaa kampanjan ansiosta tuoda ongelman esiin kohdatessaan itse väkivaltaa ja 15 prosenttia on kampanjan ansiosta ilmoittanut väkivallasta työnantajalle. 

Työnantajista noin puolet vastasi ymmärtäneensä ongelman laajuuden kampanjan ansiosta. 94 prosenttia aikoo ryhtyä toimenpiteisiin. 

”Sote-alalla koettu työpaikkaväkivalta on vaiettu ongelma, joka on lisääntynyt vuosi vuodelta. Vaikka tilastot itsessään ovatkin pysäyttäviä, tiesimme, että ne eivät yksin herätä yhteiskunnallisiin muutoksiin vaadittavaa laajaa keskustelua. Siksi päädyimme kampanjaan, joka herättää tunteita ja huomiota."
 
Kampanja toteutettiin mainostoimisto Bob the Robotin kanssa.

Lue lisääNyrkkisääntö