Sosiaalisessa mediassa seurattaisiin varmaan innolla my day -videoita sairaanhoitajan arjesta. How to -videoilla sairaanhoitaja voisi kertoa, miten tyrehdyttää nopeasti verenvuoto tai elvyttää näppärästi läheinen. Niistä saisi kiinnostavia klikkiotsikoita ja peukutusta YouTubessa.
Hyvin brändätyn sairaanhoitajan kanssa voisi tehdä kaupallista yhteistyötä. Hän voisi esitellä erilaisia työasuja tai unboxata YouTube-videolla uusimman verenpainemittaripaketin. Yhteistyökumppanina voisi olla terveyslehtiä, ykstyissairaaloita ja ravinnelisäbisnes.
Sairaanhoitajatähti kiertäisi ympäri Suomea, esiintyisi vanhassa mediassa kuten televisiossa, kirjoittaisi kirjan ja hänen kasvoillaan myytäisiin uskottavasti tuotteita. Rakastettu sairaanhoitaja testaisi esimerkiksi yksityisen sairaalaan potilashuoneet tai lentäisi kehitysmaihin auttamaan ihmisiä.
Tietenkin tämä vaatisi, että supersairaanhoitajalla olisi sosiaalisen median kanavat hallussa. Hänellä tulisi olla tuhansia seuraajia. Näin kaupallinen yhteistyökumppani voisi hyödyntää hänen Snapchat-, Instagram- ja Facebook-tilit saadakseen näkyvyyttä ja tuloja.
Moni hymähtää näille ajatuksille. Mutta Tubecon Industry Dayssä opin, että markkinoinnissa on ajateltava isosti ja asetettava rima korkealle. Tubettajat ovat tämän ajan rokkitähtiä ja vetoavat erityisesti nuoriin. Miksei joku heistä voisi olla sairaanhoitaja, joka tubettaa hoitotyöhönsä liittyvistä asioista?
Seuraa ja kommentoi blogia. Tämä teksti myös tykkää, kun sitä jaetaan luettavaksi muille.
Mainion Facebook-sivulle pääset tästä.